söndag 18 maj 2014

Ser sommaren komma


Sommaren har hälsat på i helgen. Det är nu det händer. Överallt. Det är så härligt med planer som blir fullföljda.

I lördags han jag inte så mycket i trädgården. En inplanerad fest var i fokus. Vilken härlig kväll vi hade! Passade på att frisera lite på framsidan innan gästerna kom.

Citrontimjan mellan stenplattor till exempel. Ser i min inre bild hur de tar fart. Jag ska gå barfota på gången och dra fötterna längs det underbara citrondoftande. Det ser rätt magert ut just nu, men snart är de på gång ordentligt.  





Idag har vi jobbat hårt med att skapa bäddar i trädgårdslandet. Det ser jag fram emot att visa när det är klart.

Sedan gick luften ur mig. Vandrade runt en stund för att varva ner.

Den här lilla stenen ligger där som en påminnelse om att det är i mig det måste ske för att själen ska blomma.

 I dig.
I oss.
Som det händer.
Tankarna formas.
Vi kan välja.
Att njuta.

Lyfta blicken.
Se en knopp knoppas.
En blommas leende.

Dansa i regnet.
Dricka lemonad i skuggan av ett träd.

Att njuta.
Mitt ansvar.
Ingen annans.

2 kommentarer:

  1. Jaa tänk vilken härlig tid vi har framför oss nu.....här kommer det snart regn, men mellan molnen vill solen titta fram...och det är varmt...och det doftar så gott ute idag....av fukten i luften....härligt!!!....måste nog ut och känna in dofterna innan regnet kommer...
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häääärligt är ordet. Njuta är grejen ;-)

      Må finfint.
      Kram, Lotta

      Radera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.