onsdag 27 augusti 2014

Det flög en korp över mitt huvud


Det flög en korp över mitt huvud. Tumlade runt. Kraxade. Det har aldrig hänt tidigare. Är det ett omen?
 




Just nu läser jag den intressantaste och viktigaste boken jag någonsin mött "Munken som sålde sin Ferrari". Var det därför korpen visade sig? 

Ju mer jag får veta om kraften som bor i mig desto mer kraftfulla blir mina reaktioner. Jag är öppen. Jag är redo för att utveckla mig själv. Jag vill. Jag kan.

De flesta dagarna lever jag. Andra dagar försöker jag överleva.

Känslor är, som tur är, inget statiskt tillstånd utan en färd i ständig rörelse bland olika färgskalor. Sådant är mitt liv.  

Vårdar mig själv, ett steg i taget, en dag i taget, en natt i taget.

Så kan livet se ut. 

Du...jag föreslår att du gör glada saker för dig själv. Njut av dem. Låt dem uppfylla hela ditt väsen. De kommer att vara till stor nytta för dig och speglar sedan av sig på personer i din omgivning. 

Men vad stod det då om korpen? Jag googlade fram detta på en sida; 

"Korp
Skapelse, magi, upplysning

Korpen är sedan urminnes tider förknippad med kraftfull magi och varsel (omen). 

Alaskaindianerna anser att korpen är en hjälte i sin egenskap att hjälpa människor. 

Korpen symboliserar också natten, den tid man ska vila sig för återhämtning och inta budskap i drömmarna".

10 kommentarer:

  1. Vet inte om jag sett någon korp..joo kanske...jag var hos ett medium i våras....och hon såg en Örn som mitt kraftdjur....som flög över mitt huvud....har alltid känt mej dragen till fåglar, så det kan nog stämma...alla har vi ett kraftdjur med oss ;))...meditera över det så får du kanske veta vilket ditt kraftdjur är;))...det kanske är en korp!!!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. spännande besök du gjorde hos ett medium, något liknande skulle jag kanske göra någon gång....

      örnen är kraftfull - bara att gratulera!

      Må fint!

      Radera
  2. Så spännande!
    Och vad fint och enkelt du kan beskriva det som kan vara så svårt att förstå, dessa dagarna som vandrar i olika sinnesstämningar.
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Mer än så behövs inte sägas :-)

      Må finast!

      Radera
  3. Så häftigt! Jag brukar oxå slå upp betydelse för djur som dyker upp i ens väg..om det är nåt ovanligt eller om det förekommer många av samma sort! :) Spännande! Minns att jag såg två korpar på sidan om skidspåret för några år sen och slog upp det då och det betydde nåt spännande! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det spännande! Vi lever, vi finns, vi upplever, vi hungrar efter nya ögonblick :-)

      Kramen!

      Radera
  4. Spännande!! Jag ser nästan aldrig korp i vårt skogsområde, däremot stöter jag oftast på fyrbenta djur med horn, det är oxå lite magiskt. Ha det fint. Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det spännande. Visst är det skönt med skogen. Stillheten är slående. Bara att fylla på i själen. Men kommer en björn så vette katten om jag klarar av att gå lugn och fint därifrån. En bulle i fickan att kasta till den kanske är en god idé?

      Mvh, Lotta

      Radera
  5. Du ord-drottning av stora mått!! Detta ska läsas om igen. Sakta. Svarta nätter tarvar dylika utsagor. Tack du för den gåvan:) //hewoman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello, dancing queen calling hihi ;-) Men tack allra ödmjukast för att du tog dig tid att läsa mitt skrivna. Och om du behöver raderna så får du gärna läsa dem igen ;-)

      Very vänlig hälsning, L

      Radera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.