fredag 15 augusti 2014

Höstögon och aloe vera

Höstögon

Intet öga torrt efter ett stilla sommarregn. Naturens under, som pärlor glimmande på tunna tunna grenar. Det är så lätt att leva ögonblick som dessa.


 

Rent vatten behövs överallt. I naturen. I oss. 

Den fuktiga sommarluften har varit som balsam för huden och sinnet. 

Vill gärna spara känslan för evigt...men nu drar hösten in.

Jag har hittat en vän som kommer att fortsätta göra huden glad. 91% aloe vera gel på tub är namnet. 

Tycker nästan att jag känner hur den blivit spänstigare. Jo, men visst har den?! 

Givetvis är känslan en kombination av inre och yttre faktorer...

för är dina tankar lätta att bära, så färgar det av sig på allt annat som är du. 

Vad får dig att blomma? Sök upp det. Välj det. Lev i det. 

Våga vara du fullt ut och hela ditt universum kommer att blomma - i dig och i möte med andra.

Med denna tankekraft och en tub med aloe vera känner jag att hösten kommer att bli fin, finare, finast.

 


12 kommentarer:

  1. Höstögon - så vackert!
    Vad är det för aleo vera gel du använder?
    Önskar dig en riktigt fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva :-)

      Köpte 3 betala för 2 på Apoteket. Gel som heter vera by CCS. Mumma för mig. Hoppas det passar dig.
      Kram

      Radera
  2. Gud så mycket aleo vera krämer jag har...jag köpte några när vi var på Kreta i våras ;)....så vemodigt det är nu....vi går mot höst...nu ikväll har vi bara 10 grader...suck!
    Trevlig helg
    Bia

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Och vilken fin och rolig text du knåpat ihop! :) Söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kamomillan!
      Blommor är tacksamt att fota. Och har man trädgårdsintresse så blir det en hel del sånt såklart haha. Att skriva är mitt liv..... det gör mig så glad att höra att du gillart!
      Kram till dig!

      Radera
  4. Svar
    1. Men hej fina Annas röda stol!
      Tack, tack. Det värmer att höra.

      Må fint.

      Radera
  5. Underbar bild!!!

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Tacksamma modeller de där höstögonen :-)
      Må fint!

      Radera
  6. Vackra höstögon som jag inte sett tidigare. Vacker är också din text och lite underfundig. Har slängt ut min enorma aloe vera planta som fyllde hela garagefönstret och var urful. Långa sträckor på stammen utan blad eftersom de gått åt till behandling av småsår och Mannens brännskador efter ettriga svetsloppor. Nu hoppas jag att sticklingar tar sig och blir lika robusta och kraftfulla för ett husapotek utan aloe vera kan jag inte tänka mig.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag hoppas för din skull att den hittar god växtkraft

      det är sannerligen en magisk växt

      nu vill jag inte vara utan den, baddar ansikte och hals några gånger per dag och känner mig så hel då :-)

      Fina dagar till dig Anette!
      Lotta

      Radera
  7. Aloe vera har jag använt i sommar också, jättebra.
    Gillar ditt foto på regndropparna, så vackert.
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.