torsdag 4 juni 2015

Nyblommigt juni

Lite sol men mycket vårkrage. En av dem som kommit längst i sin blomning.

Någon som har sett till sommarvärmen? Ja, jag vet, frågan börjar bli uttjatad nu. 

Den här årstiden tar jag en runda bland rabatterna varje kväll för att se hur alla mår. Hittade några tappra. Här kommer en titt på mitt nyblommiga. 

Ge dig tid att beundra. Det är balsam för själen.


Underbara kungsängsliljan ser ut att stå i en yogapose.



Aklejan kramar om sig själv.



En rosa goding inköpt hos Rosendals Trädgård



En gul läckerbit även den köpt hos Rosendals Trädgård.



Och vi ska komma ihåg varandra. Eller hur?


Gulltörel strålar verkligen. Som en blandning av lime och citron.



Bedårande. Har tappat namnet. Något med sippa känns det som. Mosippa? Vet du? 



Vit syren. Svårflörtad överlag. Lång etableringstid. Blommar inte i första taget. Tänker verkligen inte ge sig hän förrän det blir riktigt varmt.


Vacker trio. Flammentanz. Björkstege. Vattenkanna.

3 kommentarer:

  1. Tulpaner, akleja och vårkrage som blommar samtidigt är ovanligt, beror säkert på det kyliga vårvädret.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. japp det är lite av en "cross over"

      ha en fin dag

      Radera
  2. Härlig blomning! Nu vill man stoppa tiden.
    Tror mer på tovsippa än mosippa.
    Önskar fin midsommar. Verkar som om ni i norr får det vackra vädret.
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.