fredag 19 juni 2015

Midsommar du vackra






Dagen, natten, blommorna, som ren magi!


Så står jag mitt i och kan bara säga tack solen för att du visar dig just idag, som är årets vackraste ögonblick. Midsommar! Smakar på ordet. Ler åt minnen, ser fram emot vad just idag kommer att ge. Mina nära. Mina kära. Mina vänner. Så fint. Så fint.

Nu gör vi det! För att vi kan och vill. Njuter, skrattar, kramas, äter gott. Knaprar på ett grästrå. Sätter en krans i håret. Dansar runt runt. Hånglar bakom en lagårdsdörr. (oops en sådan har jag ju ingen)

Stannar upp en stund och står alldeles stilla i stum förundran över allt som är en gåva. 

Tack livet och dagen och ögonblicket. Nu släpper jag dig fri och lever mitt bästa mitt i. 

Finfin midsommar till dig!

1 kommentar:

  1. Midsommarafton är som vanligt hos oss, blåst, regn och kyla. Men vi har haft solsken mellan skurarna och just nu ikväll lyser solen och havet ligger spegelblankt. Vi njuter av ögonblicken.
    Ha det fint!
    Krm Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.