söndag 8 juni 2014

Alltid citroner och ingefära


Citron och ingefära. Varje morgon. Känner hur kroppen behöver och blir glad.

Jag blir glad och pigg. Håller balansen. Inte inbillning. Min verklighet.

Prova får du se. På sommaren kan du med fördel ha en kanna stående i kylen för jämnan. Tänk på att använda ekologiska citroner och ingefära. Skiva och lägg i. Njut när helst du längtar. För det lovar jag att du kommer att göra.

Kombinerat med yoga blir detta en viktig del av ditt liv. Så enkelt, så givande.

Lev fint.
Skapa dig vackra stunder.

5 kommentarer:

  1. Det ska jag prova på än gång...nu...har allt i kylen så.....yoga har jag tyvärr slarvat med....men till veckan så ska jag börja igen ;))......ha det gott!
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Bia. Hoppas du gillar det. Jag knaprar på ingefärsbitar också mest varje dag. Yoga är livet :-)
      Kram

      Radera
  2. Citron och ingefära är en fin kombo. Jag brukar det i grönt te, men jag antar att det bara är smaksatt, knappast några hela bitar. Däremot använder jag ingefära mycket i dryck när jag har känningar i halsen. Ska köpa hem det och dricka även annars, tack för tips! Själv kör jag med mynta, funkar i både vattenkaraff och i varmvatten som te.

    /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. O jaaa, mynta är underbart! Brukar också köra med färsk i varmt vatten, i drinkar (vilket dricks alldeles för sällan... Mojito och Caprinia är underbart ;-) samt i frukt och bär :-)

      Mvh, Lotta

      Radera
  3. Ingefära och citron är gott! Blir ofta sugen på det under vintern. Dricker det som te. Nu är det mynta som gäller både som varmt te och iste. Gärna med lite citronmeliss i.
    Snygg bild.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.