fredag 21 februari 2014

Vintertäcket





































En fluffig dag i februari. Kaprifolen har klättrat färdigt för länge sedan på återbruk....en stege som jag har gjort av gamla gerdsgårdspinnar och målat limefärgad. Vid foten av stegen växer Höstöga Moonbeam" på sensommaren. Otroligt läckert 

Jag går ofta omkring i trädgården. Även när vintertäcket ligger tungt. Ja, ni som är trädgårdsentusiaster vet hur det känns. Knopparna är redo. Inget kan stoppa dem när vårsolen rusar fram. Vädret har inte riktig bestämt sig. Har lyssnar på takdropp som om det vore april och ännu är det bara mitten av februari. Idag liknar det snöstorm. 

Jag tar dagen som den kommer. Bläddrar i trädgårdstidningar. Planer börjar ta form. Insektshotell verkar spännande. Mer om det lite längre fram här hos mig.


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.