lördag 15 november 2014

En speciell stund


Så kom den äntligen lördagen. Ledig. Glad. Lugn. Gjorde god frukost. Tände kaminen och massor av levande ljus.

Sedan bänkade jag mig framför TV:n för att se första delen av ett omtalat amerikanskt drama på fyra delar som heter "Olive Kitteridge". Huvudrollerna spelas av Frances McDormand, Richard Jenkins och Bill Murray med flera.

Vill bara säga - se den! Har gått på kanalen C More. Kanske inget alla har, men kanske den snart finns på DVD.

Du vet när det bara blir så där rätt. Det du ser är det du behöver. Som om någon säger att nu har du något att hämta ur detta ögonblick för att bli en bättre människa.

Underbart av allt....skådisar, handling, relationerna. En riktig guldklimp. En stund som jag var värd. Så bra och lugnt och mysigt. Samlade energi. 


Tittade ut på ett grått landskap. Gjorde inget. Vad kan man göra åt vädret? Det är bara som det är. Kommer som det kommer, när det vill.

Har mått toppen hela dagen. 


Tackar livet.

Tack.



2 kommentarer:

  1. Nu blev jag hungrig ;).....måste nog göra lunch....jaa du, en helg går fort...redan måndag...och vi ska åka till tippen med en massa saker som vi inte vill ha kvar;)...gud så skönt det ska bli att röja lite...
    Ha en fin vecka!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Inget jag kände till. Ser ut att du fick en mysig stund.

    SvaraRadera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.