söndag 25 januari 2015

Sol, snö och skidor


Vilken dag! Vilken underbar plats vi bor på! Januarisol. Då vill jag ut på skidor. Förväntansfull blandat med några mentala spärrar... några tröga tankar. Har en förmåga att tänka "jobbigt" när jag åkt ett tag. Försöker vända det till "lätt, lätt" istället. Det gick bra idag.

Här är vi på väg upp till Storskällmyren. Det är uppför i cirka 2 kilometer och för varje stavtag kommer vi närmare solen.


Och så äntligen uppe på myren. Det är ren magi. Visst är det väl lite fjällkänsla här. Glest med tallar i alla möjliga storlekare.  Dottern  hade bråttom iväg, men jag fångade henne i farten.



Här är jag mitt i paradiset. Svettig men lycklig. Perfekt vallade skidor. Lätta tankar och solglitter på snön. Livet är väldigt underbart dagar som dessa. Svårt att tro att vi hasade oss fram på samma myr igår med vinden och snön piskande i ansiktet.

Det gäller att njuta när naturen ger av sitt vackraste. Och den här gången tog vi chansen.

Hoppas din helg varit fin.

5 kommentarer:

  1. Ja, att ha möjlighet att njuta av naturen när den är som bäst är bara underbart!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är många som har det väldigt bra i detta land

      Fin vecka till dig.

      Radera
  2. När det är så, är det riktigt fint på skidor. För egen del var det alltför längesedan. Var är skidorna föresten? / Britt

    SvaraRadera
  3. Vi var ut igår och gick en långpromenad...sol och -7 grader...toppen!....vi gick i skogen bredvid ett skidspår...elljusspår...och man kan gå i skoterspåret bredvid och jag fick sån lust att åka längdskidor (för slalom är inget för mej)...det var kanske 20 år sedan jag åkte (på grund av dålig rygg)...men känslan kom tillbaka....åh så härligt spår du verkar ha åkt i ;))...älskar skogen i alla årstider...synd att vi inte har skogen runt knuten här där vi bor, men det går fort ändå att bege sej till den lilla skog vi har runt om oss här....vi bor ju i ett villaområde ;)
    Kram bia

    SvaraRadera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.