onsdag 7 januari 2015

Badar bland blommor



Har inte tittat in här på ett tag. För mig spelar det inte så stor roll om det gått en dag eller en vecka. När det väl blir så är det meningen. Att tänka såhär, "jag är precis där jag ska vara just nu". En gåva att bara finnas till. Som mindfullness. Viktigt och helande.
Här hemma finns ett hav av blommor just nu. Ja, nästan så det går att ta sig ett dopp bland dem. 

Ranunkel, vaxblommor, tulpaner, rosor, eucalyptusblad. Enastående vackra. Mina favoriter allihop!

Här firades nämligen födelsedag igår. Sådan tur jag hade att få så många vackra färger och former. Fyllde inte ens speciellt jämt. Rätt så ojämnt närmare bestämt. Det var en vacker dag med släkt och vänner.


Bra kombo. Blommor och de bästa fröerna. Fick boken i julklapp. Framsidan är läcker. Insidan är mer faktabaserad utan bilder. När jag såg boken trodde jag först att inlagan skulle vara fylld med samma bildspråk som på framsidan. Men nej, så ville de inte göra den tydligen. Så hade jag gjort iallafall.

Fick fler böcker på tema odling i julklapp (nej, ingen i födelsedag). Det är alltid lika roligt att bläddra i dem. De behöver egentligen inte vara nya. Det är magi att bläddra i en bok som stått här hemma och skrotat ett tag också.

 Jag älskar böcker. Känslan "förväntansfull" ligger nära till hands. Både temaböcker och annat. Hur känner du när en ny bok ligger framför dig?


Några ord som avslutning, att vila själen mot...


"Vattenspegelns framfart

framtiden i moll och dur


ebbar ut

serverar flod.


Så stormar kärleken runt oss

medan sandkornen letar nya vägar


i vårat bästa ögonblick"


[by me]


7 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott !!!...själv läser jag mest livsstilsböcker....är med i bokklubben Livsenergi/Vitalis....och läsningen går upp och ner ;))...just nu ner, hihi...måste sätta igång med yogan nu snart...det har varit lite si och så med den ett tag nu ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack tack, jag läser sådant också, som t ex om yoga och mindfullness,

      ett öppet sinne är melodin :-)

      Kram Lotta

      Radera
  2. Grattis i efterskott! Underbart att få blommor. Runåbergs bok gillar jag den känns så äkta. Jag älskar böcker, vissa att bara bläddra i och se på vackra bilder, andra att fördjupa mig i.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Bläddrar just nu i en hög med böcker; mat, yoga, mindfullness. Livet är så mycket som vi själva gör det till.

      Allt gott till dig.

      Radera
  3. Vackra bilder på vackra blommor. Runåbergs frön har väl inga bilder i sin katalog heller om jag minns rätt. Bara tecknade i svart-vitt. Man får skapa sina egna bilder i huvudet. Grattis föresten. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Britt. Japp fantasin tar vid där böckerna nöjer sig med texterr, tur då att jag alltid ser saker i inre bilder :-)

      Må finfint!

      Radera
  4. Grattis i efterskott, och det var fina blommor¨
    du fått. Böcker är ett måste, jag läser nästan allt.
    Har ofta en hög på något bord som jag tittar på
    innan jag läser dom.
    Ha en fin helg bland blommorna
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.